Liebherr Service

snel en effectief

De hoge kwaliteit en luxe uitstraling van de Liebherr producten schept verplichtingen ten aanzien van de aangeboden serviceverlening. Onze landelijk georganiseerde serviceorganisatie onderstreept dit imago door snel en effectief storingen, die niet altijd voorkomen kunnen worden, op te lossen zowel in als na de garantieperiode.

Veel gestelde vragen

Wat kost een reparatie buiten de garantieperiode?

Vaak kunt u een storing zelf verhelpen. Via de tips in de gebruiksaanwijzing of deze rubriek kunt u vaststellen of een bezoek van een monteur echt nodig is. Wij maken u erop attent dat er bij een onnodig bezoek kosten in rekening gebracht zullen worden.

Het starttarief van een monteursbezoek is € 90,89 exclusief BTW (prijsniveau 2021)
Het starttarief is opgebouwd uit de voorrijkosten en 20 minuten arbeidsloon.

Wanneer de monteur bij een ingeplande reparatie niemand op de aangegeven locatie aantreft, zullen de kosten van het starttarief in rekening worden gebracht.

Hoe onderhoud ik mijn RVS apparaat?

Reinigen van edelstalen apparaten

Laat, bij plaatsing, de beschermende folie op het apparaat totdat deze volledig is geplaatst. Behandel, direct na het verwijderen van de folie, het apparaat met het bijgeleverde onderhoudsmiddel. Het onderhoudsmiddel is verkrijgbaar in flesjes van 50 of 250 ml.

Onderhoud: 3 tot 4 maal per jaar het onderhoudsmiddel aanbrengen. Met dit middel worden tevens lichte verontreinigingen verwijderd.

Om zwaardere verontreinigingen te verwijderen bevelen wij ons eigen merk RVS reiniger aan.
Let er bij het aanbrengen op, dat u de doek waarmee u dit doet in de richting van de borsteling beweegt. Gebruik beslist geen schuurspons. Na het reinigen moet de RVS Cleaner volledig worden verwijderd met een schone doek en schoon water. Daarna het apparaat zeer goed drogen en onmiddellijk het onderhoudsmiddel aanbrengen.

Gebruik op de kast nooit een reinigingsmiddel dat chloor of zuur bevat!

Er zit roest op mijn RVS kast, hoe kan dit?

Liebherr gebruikt een bijzonder mooie kwaliteit chroomnikkelstaal voor de productie van haar koel- en vriesapparaten. Dit materiaal is bijzonder roestvast. Door de invloed van zuur- of chloorbevattende reinigingsmiddelen kan het oppervlak van dit chroomnikkelstaal echter aangetast raken en worden geëtst . Denk daarbij aan gootsteenreinigers, ontstoppers, toiletreinigers en reinigers voor harde vloeroppervlakken. Indien dit nog in het beginstadium is, is dit goed te verwijderen met behulp van de Liebherr RVS reiniger. Een goed gebruik van het bij uw apparaat geleverde onderhoudsmiddel voorkomt dit soort problemen.

Meer informatie vindt u in de handleiding. Bent u de handleiding kwijt, dan kunt u contact opnemen met uw dealer of een e-mail sturen naar onderdelen@buram.nl

Hoelang moet na transport een Liebherr stil blijven staan voordat hij mag worden aangezet?

Een Liebherr apparaat kan direct na plaatsing worden aangezet.

Het apparaat mag echter niet liggend zijn vervoerd. Door liggend vervoer kunnen leidingen binnenin de motor beschadigd raken. Mocht het apparaat absoluut niet anders dan liggend kunnen worden vervoerd, zorg dan dat het apparaat schuin ligt waarbij de bodem het laagste punt is. Ook wanneer het apparaat liggend is vervoerd, heeft het geen zin het apparaat langer stil te laten staan.

Garantie

Gegarandeerde kwaliteit

Al meer dan 65 jaar is Liebherr de koel- en vriesspecialist op het gebied van kwaliteit en innovatie. Vanaf het eerste moment van product design en technische ontwikkeling, productie en marketing focust Liebherr zich op het fabriceren van continu innoverende producten van de hoogste kwaliteit met een tijdloos en elegant design. Naast de hoge kwaliteit en luxe uitstraling van Liebherr producten kunt u rekenen op uitstekende garantie.


1+4 jaar extra zekerheid op alle apparaten voor professioneel gebruik

Op alle apparaten voor professioneel gebruik geven wij 1 jaar volledige fabrieksgarantie, inclusief voorrijkosten, onderdelen en arbeidsloon. Alle professionele apparaten van Liebherr komen in aanmerking voor 5 jaar zekerheid. Van het tweede tot en met het vijfde jaar na aankoopdatum betaalt u in het geval van een storing niet voor onderdelen en arbeidsloon. Er worden dan alleen de voorrijkosten (€64,74 excl. BTW, prijsniveau 2021) in rekening gebracht.

U ontvangt de 5 jaar extra zekerheid geheel gratis. Het enige wat u hiervoor moet doen is het apparaat binnen 6 maanden na aankoop registreren.


Garantievoorwaarden

De garantie dekt alle gebreken die het gevolg zijn van constructie- of materiaalfouten. De garantie wordt verleend volgens onze garantievoorwaarden.



© Buram Electro B.V. Alle rechten voorbehouden.